Booking.com

Hotell for voksne Mallorca

En syklist inn i hotellobbyen, de kom akkurat tilbake fra en tur. I baren, øser hun seg et glass musserende vin, som er tilgjengelig for gjester gratis. På en sofa hun slår seg ned, feier gjennom grått hår og ser ut. I bakgrunnen lobbyen subtil musikk spilles. Paret fra Østerrike har gjort seg komfortabel på hotellets basseng, himmelen er overskyet, slik at de beholder sin lette klær på. Hun begynner å lese i avisen henne, han glipper på en solseng ned og sovner. Bare lyden av havet akkompagnert søvne.
"Vi har selv ingen barnebarn," sier østerrikerne. "Det gjør meg trist å se andre besteforeldre med sine barnebarn", legger til Senior, de har også på deres alder ikke mer tålmodighet med små barn. Hun og hennes mann har bestemt på Hotel Vanity Golf i Port d'Alcudia, for å nyte ferien i fred. Fordi hotellet er kun tilgjengelig for voksne. Som "voksne" ("bare voksne") begrepet reisebyråer og hoteller blir spioneringen. Leter du etter en avslappende ferie på Mallorcas nordkyst er også et par fra Rheinland. "Jeg fant fasilitetene på hotellet overbevist," sier kvinnen i femtiårene. Hotellet tilbyr fortsatt "voksne", hun hadde endelig overbevist om at det å bestille et opphold.
Mer enn 100 hoteller, som kan brukes bare av voksne gjester, er det nå i Mallorca. Ifølge en studie av Internett-portal Sjekk 24 gir øya i forhold til andre destinasjoner de billigste prisene på "kun for voksne" hoteller.
To voksne-hotell på øya hører til Vanity Hotels Group. Merket står for voksne tilbud, forklarer Heike Genschow markedsføring ekspert av selskapet. "Konseptet er faktisk oppsto i Karibien, hvor den har hatt en betydelig innvirkning," sier hun. På øya er hotellene nå så ofte representert uten barn, "fordi de Mallorca hotelleiere har alltid vært en pioner."
"Som en del av modernisering av sine anlegg, har mange hotelleiere fokusert på spesialisering," står det på den delen av Mallorcas Hotel Association til de voksne-Hotels utelukket. Målet er å ta opp visse turistgrupper for å kunne konkurrere i markedet. "Konseptet for alle som ikke fungerer lenger,» sier Heike Genschow.
Hun er klar over at det også kritikk av hotellkonsept kun for voksne. "Men kundene vil ha det." I gjesteundersøkelser klippe "voksne" godt av. "Det er helt legitimt at fagfolk ønsker å tilbringe ferien i fred." Den tilbyr konseptet: avslapning.
Gjestene på Vanity Hotell er hovedsakelig fra den tysktalende og skandinaviske land: "De har lignende krav", sier markedsførings-ekspert. 65 prosent er mellom 35 og 55 år gammel. The Vanity merkevare fokuserer på eksklusive fasiliteter i en førsteklasses beliggenhet av sine hoteller. Animasjon ikke eksisterer, denne ekskursjonen tilbyr. Det vil legge mye vekt på det gastronomiske tilbudet og god service. "Klientellet på utkikk etter en spesiell opplevelse", som du får i rom med takterrasse og boblebad.
"Turistene i dag ønsker å gå av liv og nåværende følelser hans bok overnatting" streker Genschow. Det vil også skjer at unge foreldre velger en ferie i "kun for voksne" hotel, fordi de ønsker å slappe av uten sine barn. Målgruppen er ikke bundet av ferie i sommerferien, vil hotellet kun for voksne også bestilles i off-season. Likevel har de fire-stjerners hotellet i november og desember: "Men ikke fordi vi vil," kritiserer markedsføring ekspert, men fordi det ikke var nok luft kapasitet. "Likevel hotellet fylles opp i vinter ikke alene."